تاثیر کفش کار در ایمنی | انواع کفش کار | کفش کار

تاثیر کفش کار در ایمنی

تاثیر کفش کار در ایمنی | انواع کفش کار | کفش کار

تاثیر کفش کار در ایمنی | انواع کفش کار | کفش کار

میزان اهمیت تاثیر کفش کار در ایمنی و سلامت پای افراد، به قدری مهم است که استفاده از کفش کار، یکی از ضروریات اصلی و مهم برای بسیاری از مشاغل پر خطر محسوب می‌شود. بیشتر انواع کفش کار، زره فولادی در جلوی آن‌ها قرار دارد، که این زره به میزان بسیار زیادی، احتمال خطر له‌ شدگی و قطع شدن انگشتان پا در زمان سقوط اجسام سنگین، بر روی پا را کاهش می‌دهد. بنابراین پوتین‌های کار، محافظی محکم برای پنجه، کف و روی پا محسوب می‌شوند. کف کفش کار را متناسب با شغل افرد از مواد قابل انعطافی می‌سازند؛ تا در زمان استفاده طولانی، موجب خستگی و ناراحتی ستون فقرات نشود. برای شغل‌های مختلف، کفش کارهای متفاوت و مناسب با همان مشاغل تولید می‌شود. مجموعه ایمن گستر دانیال؛ سال‌هاست که در عرصه تولید و عرضه انواع کفش‌های ایمنی و لباس کار در سطحی گسترده فعالیت می‌کند. این مجموعه کفش‌های کار خود را از بهترین و مرغوب‌ترین مواد اولیه و مطابق با استانداردهای جهانی در زمینه لوازم ایمنی کار تولید می‌نماید. تولید انواع کفش کار یکی از محصولات این مجموعه فعال است؛ که در ادامه بحث به توضیح بیشتر انواع مختلف کفش ایمنی و کارایی هرکدام خواهیم پرداخت.

اهمیت استفاده از کفش کار در ایمنی افراد

معمولاً بعد از دست‌ها، پاها دومین عضو آسیب‌پذیر در زمان کار هستند. بنابراین استفاده از پوتین کار در مشاغل پر خطر، که امکان وقوع  برق گرفتگی و شوک الکتریکی برای افراد وجود دارد؛ کار در نزدیکی کوره‌های مواد مذاب که ذرات داغ و مذاب به طرف پا پرتاب می‌نمایند، جابه‌جایی اجسام سنگین و سقوط اجسام بر روی پا، مشاغل آتش نشانی و امدادگران که در زمان کار خطر آتش و انفجار برای آن‌ها وجود دارد و بسیار واجب و ضروری است. کفش کار حتی برای ورزشکاران و طبیعت‌گردانی، مانند کوهنوردان و.. به عنوان یک پوتین کوهنوردی، برای محافظت از پاهایشان در برابر سرما ، گرما و رطوبت، کفشی بسیار مناسب خواهد بود.

مواردی‌که در زمان خرید انواع مختلف کفش کار باید مورد توجه قرار گیرد

تاثیر کفش کار در ایمنی
تاثیر کفش کار در ایمنی

پوتین کار یا همان کفش ایمنی؛ در انواع مختلف و متناسب با نیاز مصرف کنندگان تولید می‌شود. در صورت لزوم و با توجه به شرایطی که در محیط کار در آن قرار دارید، سعی کنید علاوه بر کفش کار از تجهیزات و لوازم جانبی آن، همچون کفی‌های مقاوم و فولادی، انواع مختلف محافظ پا مانند اوورپوترزها، ساق‌های پی وی سی، نیترول و.. برای افزیش ایمنی انواع کفش کار استفاده شود. توصیه می‌کنیم زمانیکه قصد خرید کفش کار را دارید، حتماً با مشاوران آگاه و با تجربه ما در ایمن گستر دانیال مشورت نمایید. این مشاوران با اطلاعات گسترده‌ای که در زمینه کفش کار برای ایمنی از پاها دارند، می‌توانند با راهنمایی‌های خود به شما کمک کنند. با کمک مشاوران دانیال گستر؛ بهترین و مناسب‌ترین کفش کار را، با توجه به شغل و حرفه خود با خیالی آسوده انتخاب نمایید.

انواع کفش کار

کفش ایمنی با سر پنجه فولادی و زیره پی یو یا پلی یورتال

این مدل از کفش کار، رایج‌ترین نوع کفش ایمنی محسوب می‌شود. مزایای این نوع از پوتین کار می‌توان به ضدسایش، ضدلغزش و مناسب برای استفاده در محیط‌های نفتی، روغنی و اسیدی رقیق است، که می‌توان از آن در خط مونتاژ کارخانه‌ها نیز استفاده کرد. درجه ذوب مواد پی یو این نوع از کفش کار، ۸۰ درجه سانتی‌گراد می‌باشد.

کفش کار با زیره تی پی یو- پی یو و با سرپنجه فولادی

علاوه بر ماده پی یو، مواد دیگری نیز در تولید پوتین کار مورد استفاده قرار می‎‌گیرد، که نسبت به همان پی یو مقاومت بالایی دارند. این مواد (تی پی یو)، با ترکیب دو لایه مواد پی یو به منظور ایجاد مقاومت بالا در برابر حرارت، ساییدگی و خوردگی در کفش کار استفاده می‌شوند. کفش کار تولید شده با این مواد، معمولاً زیره سنگین‌تری دارد. پوتین کار با سرپنجه فولادی و زیره پی یو؛ برای محیط‌هایی که در زمان کار، حرارت نسبتاً بالایی در آن‌جا وجود دارد مناسب است. این پوتین کار، در مکان‌های که غلظت مواد اسیدی در محیط زیاد است و همچنین محیط‌های ماشین‌کاری که آغشته به صابون هستند، مناسب بوده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. درجه ذوب مواد تی پی یو در این نوع از کفش کار، ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد است.

کفش کار با داشتن زیره لاستیک

تاثیر کفش کار در ایمنی
تاثیر کفش کار در ایمنی

وزن کفش کار با دارا بودن زیره لاستیکی، سنگین‌تر از دو کفش قبلی است، که معرفی کردیم. زیره لاستیک، مقاوم‌ترین نوع برای زیره، پوتین کار محسوب می‌شود. کفش ایمنی با زیره لاستیک؛ برای کار در کنار کوره‌های ذوب، که حرارت بسیار بالایی دارند، و نیز محیط‌های کاملاً اسیدی (اسید سولفوریک ۹۸ درصد)، بسیار مناسب هستند. نقطه ذوب این مدل از کفش کار، ۲۷۰ درجه سانتی‌گراد است.

کفش کار که دارای سرپنجه کامپوزیت است

این نوع از کفش ایمنی؛ فاقد هر نوع فلز در پنجه و بدنه است. کفش کار با سرپنجه کامپوزیت، برای محافظت از پا در برابر جریان الکتریسیته استفاده می‌شود. این پوتین کار، به دو صورت کفش محافظ در مقابل فشار قوی برق و کفش محافظ در مقابل فشار ضعیف برق تولید می‌شود.

کفش کار کانداکتیو

در محیط‌های کاری که در آن خطر انفجار وجود دارد؛ پوشیدن کفش کانداکتیو، موجب کاهش خطرات ناشی از انفجار جریان برق برای پاهای افرد می‌شود.

تقسیم‌بندی انواع کفش کار بر اساس کاربرد آن 

تاثیر کفش کار در ایمنی
تاثیر کفش کار در ایمنی

پوتین‌های کار بر اساس کاربردی که دارند؛ و همچنین نوع محیط کاری که از آن‌ها استفاده می‌شود، دارای انواع مختلفی به شرح زیر هستند:

  • کفش کار لاستیکی، مانع از صدمات شیمیایی به پا می‌شود.
  • کفش ایمنی کفه فلزی، دارای مقاومت بالا در برابر سوراخ شدن و پارگی کفه، در بر خورد با اجسام تیز و برنده دارد.
  • پوتین کار دارای کف پایی مخصوص؛ می‌تواند از تمام قسمت‌های پا مانند قوزک، پنجه و روی پا مراقبت ‌کند.
  • کفش کار پنجه فولادی، از پنجه پا در مقابل ضربه و فشار محافظت می‌نماید.
  • پوتین کار از جنس بوتیل، محافظی قوی برای پا در مقابل مواد قوی اسیدی و خورنده است.
  • کفش کار از جنس پلاستیک، عایقی محکم در مقابل جریان برق است.

شما می‌توانید با مراجعه حضوری به فروشگاه معتبر ایمن گستر دانیال؛ از تمامی لباس‌ها و کفش‌های ایمنی کار ما دیدن فرمایید. در صورتی‌که نتوانستید حضوری مراجعه کنید، می‌توانید از طریق وب سایت و پیج اینستاگرامی ما، انواع کفش کار و لوازم جانبی آن را مشاهده کرده و در صورت تمایل به‌صورت آنلاین سفارش دهید. این فروشگاه معتبر؛ همواره توانسته است با فروش کالاهای ایمنی با کیفیت و استاندارد، اعتماد مشتریان زیادی را در سراسر کشور به خود جلب نماید.

بررسی ویژگی‌های یک کفش کار مناسب

  • بنابر استاندارد بین‌المللی؛ کفش کار باید محافظ انگشتان پا در برابر فشار بیش از بیست کیلوگرم و سقوط از ارتفاع یک متر به‌طور مستقیم بر روی پا باشد.
  • پوشیدن طولانی پوتین کار، علاوه بر تضمین ایمنی پا، با داشتن انعطاف‌پذیری، باید بتواند ضربه‌های که به پاشنه پا وارد می‌شود را جذب نماید.
  • جنس مواد سطح کفش، باید از پا و مچ آن در برابر آب و رطوبت، دمای بالا و دمای پایین، همچنین در برابر آسیب‌ها محافظت کند. فرد باید در زمان پوشیدن کفش کار احساس راحتی کند. در مواقع زیادی افراد از کفش کار و ایمنی به عنوان پوتین کوهنوردی هم استفاده می‌کنند.
  • جنس کفش کار معمولاً از چرم طبیعی ( چرم بوفالو یا گاو) است؛ که دیر فرسوده می‌شود و دارای عمر بالایی است.
  • کفش کار به عنوان یک وسیله ایمنی مهم در زمان کار کردن، علاوه بر تضمین سلامتی افراد، از آسیب وارد شدن به مهره‌های کمر و گردن که ارتباط مستقیمی با پا دارند محافظت می‌نماید.

متأسفانه سهل‌انگاری در استفاده از پوتین کار موجب می‌شود، که افراد در زمان کار به‌دلیل پوشیدن کفش نامناسب سریع درقسمت‌های عضلات پا، پشت و دیگر قسمت‌های مهم بدن دچار خستگی و فرسودگی شوند. کفش کار از بروز حوادث وحشتناکی که در حین کار و در هر لحظه مانند سقوط، لیز خوردن و.. که ممکن است، برای هر فردی اتفاق بیفتد پیشگیری می‌نماید. کفش ایمنی کار به‌دلیل استفاده از مواد مخصوص در تولید بدنه آن و نیز عاج‌های که در زیر کفش وجود دارد، می‌تواند از پای شما در برابر انواع صدمات احتمالی در حین کار به خوبی محافظت کند.

 

چت آنلاین