۴ نکته در نگهداری تمیزتر پوتین سربازی

۴ نکته در نگهداری تمیزتر پوتین سربازی

۴ نکته در نگهداری تمیزتر پوتین سربازی

۴ نکته در نگهداری تمیزتر پوتین سربازی

انتخاب پوتین سربازی مرغوب و باکیفیت، در تمیزی و نظافت آن بسیار مؤثر است، در این مقاله می‌خواهیم  ۴ نکته در نگهداری تمیزتر پوتین سربازی را برای شما بیان کنیم. پوتین‌های نظامی را در سراسر دنیا، با توجه به نوع آب و هوای منطقه‌ای که فرد در آن به فعالیت می‌پردازد انتخاب می‌کنند. جنس کفش نظامی مناسب، برای صحراها و مناطق شنی، با کفش نظامی مخصوص مناطق جنگلی و مرطوب متفاوت است.

در ایران معمولاً افراد نظامی، در نیروهای هوایی، دریایی و زمینی، از پوتین‌های نظامی با رنگ‌های مختلفی استفاده می‌کنند. اما به‌طور کلی سربازان و بیشتر نظامیان، یک نوع کفش نظامی را که به رنگ مشکی است می‌پوشند. پوتین‌های سربازی را بنابر جنبه‌های مختلفی می‌توان دسته بندی نمود. اما اگر بخواهیم به‌طور کلی، این پوتین‎های نظامی را دسته بندی کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوتین‌های استحقاق سربازی
  • پوتین مناسب بیابان
  • پوتین مناسب محیط‌های سردسیر و برفی
  • پوتین مناسب جنگل و مناطق بارانی
  • پوتین سربازی پرش و مناسب برای مناطق صخره‌ای و…

در موارد دیگری، این کفش‌های نظامی را بر اساس رنگ، نوع ساختار و سایر ویژگی‌ها دسته‌ بندی می‌کنند.

پوتین‌های سربازی را از چه جنسی تولید می‌کنند؟

 

۴ نکته در نگهداری تمیزتر پوتین سربازی
۴ نکته در نگهداری تمیزتر پوتین سربازی

به‌طور کلی تمامی پوتین‌های سربازی را، از جنس چرم، چرم مصنوعی و چرم تقویت شده تولید می‌کنند، که در برابر نفوذ آب مقاوم هستند. در بعضی از کفش‌های نظامی جدید، در قسمت‌های کناری کفش الیاف مصنوعی دوخته می‌شود، که علاوه بر گردش جریان هوا در کفش نظامی، از نفوذ آب و رطوبت به داخل پوتین جلوگیری می‌کند. در هنگام اعزام پسران به خدمت سربازی، نوعی پوتین به آن‌ها تحویل می‌دهند، که از جنس پلیمر می‌باشد.

این نوع از پوتین نظامی به‌دلیل جنس خشکی که دارد، حتی با واکس زدن فراوان هم زود ترک برداشته و می‌شکند.  پوتین سربازی استحقاقی؛ بسیار سنگین و ناراحت کننده است و در صورت استفاده طولانی مدت، صدماتی را به ستون فقرات و مچ پا، وارد خواهد کرد.

این پوتین‌های ارزان و سنگین، بدنه‌ای پلاستیکی و بسیار ناراحت کننده دارند. بنابراین لازم و ضروری است، که افراد نظامی و سربازان برای سلامتی خود، به جنس و کیفیت پوتین سربازی که استفاده می‌کنند، کاملاً توجه داشته باشند. نوع کیفیت کفش نظامی، در نگهداری تمیزتر آن نقش اساسی دارد، که در ادامه این بحث به بررسی آن بیشتر می‌پردازیم.

ویژگی پوتین‌های طبی مناسب برای دوران سربازی و آموزش‌های نظامی

 

۴ نکته در نگهداری تمیزتر پوتین سربازی
۴ نکته در نگهداری تمیزتر پوتین سربازی

در یک طبقه بندی کلی، پوتین سربازی جزء کفش‌های ایمنی محسوب می‌شود. پوتین طبی نظامی از کف پا، مچ، ساق و مفاصل و ستون فقرات در استفاده‌های طولانی مدت محافظت می‌کند. معمولاً وجود خطرات و وارد شدن صدمات به پا، در حین فعالیت‌های نظامی، امری ممکن و اجتناب‌ناپذیر است. بنابراین پوشیدن پوتین نظامی طبی، میزان این خطرات را به حداقل ممکن می‌رساند. پوتین سربازی طبی را از جنس چرم یا چرم مصنوعی تولید می‌کنند، که در مقابل نفوذ آب و رطوبت بسیار مقاوم بوده و عمری طولانی دارد.

زیره این نوع از پوتین از جنس لاستیک است، که علاوه بر مقاومت زیاد در برابر اجسام نوک تیز و برنده، قدرت اصطکاک و مقاومت سایشی کفش نظامی را بالا می‌برد. این کفی طبی، به میزان زیادی قدرت ضربات وارده بر کف پا را می‌گیرد. در واقع این کفی محکم، محافظی عالی برای سلامتی پا محسوب می‌شود.

پوتین‌های طبی سربازی جدید را طوری طراحی و تولید می‌کنند، که در کناره کفش از الیاف مصنوعی مقاوم، در برابر نفوذ آب به‌کار برده می‌شود و چنین الیافی در کناره کفش نظامی سبب گردش هوا در داخل پوتین شده و از بوگرفتن پا جلوگیری می‌کند. دوختن آستری‌های مخصوص، در داخل پوتین نظامی طبی، علاوه بر راحتی پا در کفش، مانع از ایجاد بیماری‌های پوست و ناخن پا برای افراد نظامی می‌شود.

۴ نکته برای نگه‌دای تمیزتر پوتین سربازی

 

۴ نکته در نگهداری تمیزتر پوتین سربازی
۴ نکته در نگهداری تمیزتر پوتین سربازی

معمولاً با واکس زدن مرتب، علاوه بر تمیزتر کردن ظاهر پوتین سربازی، می‌توان عمر مفید آن را طولانی‌تر کرد.

در صورن وجود سفیدک بر روی کفش نظامی می‌توانید، از محلول آب و سرکه برای از بین بردن آن استفاده کنید.

سعی کنید از جوراب با جنس نخی مناسب در زمان پوشیدن پوتین استفاده کنید. ولی اگر در شرایط اضطراری بودید، از یک تکه روزنامه باطله، برای جلوگیری از عرق کردن پا در داخل پوتین استفاده کنید.

پوتین‌های سربازی طبی جدید، همگی به‌دلیل کیفیت خوبی که دارند نرم هستند. استفاده مداوم از واکس آن را نرم‌تر می‌کند.

چگونگی و نحوه صحیح واکس‌زدن پوتین نظامی

  • ابتدا بندهای پوتین را از آن جدا نمایید.
  • با دستمالی تمیز سعی کنید گرد و غبار و آلودگی ظاهری و احیاناً مواد چسبیده شده به کفش را پا ک کنید.
  • با کمک دستمالی که به وازلین آغشته کرده‌اید، تمام سطح پوتین سربازی را چرب نمایید.
  • به‌وسیله دستمالی که به واکس آغشته شده است، تمامی سطح پوتین را واکس بزنید.
  • دقت داشته باشید، همه سطح کفش نظامی آغشته به واکس باشد، سپس صبر کنید تا واکس مالیده شده بر سطح پوتین خشک شود.
  • در پایان پس از خشک شدن واکس، بندها پوتین را مرتب در جای خود قرار دهید.

خوشبخاته در ایران، به‌دلیل تولید چرم فراوان، محصولات چرمی با کیفیتی تولید می‌گردد، که پوتین سربازی طبی یکی از آن‌ها محسوب می‌شود. یکی از برندهای بسیار معتبر و با سابقه، در عرصه  تولید و عرضه انواع پوتین سربازی طبی، تولیدی ایمن گستر دانیال است. این مجموعه با داشتن سال‌ها سابقه، در تولید انواع تجهیزات ایمنی و کفش‌های طبی، همواره استاندارهای جهانی و نکات ایمنی را در تولیدات خود رعایت می‌کند.

شما می‌تواند با مراجعه حضوری به فروشگاه ما، از انواع تجهیزات و محصولات ایمنی آن دیدن فرمایید. در صورت عدم مراجعه به هر دلیل، ایمن گستر این امکان را برای شما عزیزان فراهم کرده، تا از طریق وب سایت و پیج اینستاگرامی ما، همه کالاها از جمله پوتین‌های سربازی طبی را، در انواع رنگ‌ها و مدل‌های مختلف به همراه قیمت‌های آن‌ها مشاهده فرمایید. ایمن گستر؛ همواره مشتریان خود را به مقایسه محصولات خود با دیگر رقبا دعوت می‌کند،

این یعنی اعتماد کامل به کیفیت محصولات تولید شده خود دارد. خرید از این فروشگاه کم نظیر، در واقع خرید مستقیم از تولیدی آن محسوب می‌شود. تمام کالاهای ایمنی، به‌طور مستقیم و بدون واسطه به‌دست مشتریان می‌رسد. این امر سبب شده که علاوه بر کیفیت عالی، داشتن قیمت منصافانه نیز سبب خوشنامی ایمن گستر در میان مشتریان این مجموعه در سراسر ایران شود.

پوتین طبی سربازی، برای جوانانی که به سربازی می‌روند، و نیز افرادی‌ که فعالیت نظامی انجام می‌دهند، امری بسیار مهم و ضروری است. تمیز و بهداشتی بودن پوتین نظامی، برای سلامتی و ایمنی افراد نظامی مهم است، که باید مورد توجه قرار بگیرد. بی‌توجهی به این موضوع ممکن است، هزینه‌های درمانی زیادی را برای سربازان و نظامیان در پی داشته باشد.

مهم نیست که این نوع از پوتین‌ها را برای فعالیت نظامی استفاده کنند و یا مقاصد دیگری مثل کوهنوردی و..، اما نکته بسیار مهم برای تمیز نگه داشتن آن توجه به جنس، کیفیت و مرغوب بودن مواد اولیه‌ای است، که در تولید آن به‌کار می‌رود. این مواد با کیفیت، سبب تمیز نگه داشتن پا در داخل پوتین شده و مانع از عرق کردن، بو گرفتن و ایجاد خارش، قارچ و.. در پا می‌شود. شما می‌توانید با خرید پوتین سربازی طبی از ایمن گستر دانیال، سلامتی پاهای خود را، در زمان انجام آموزش‌های نظامی و.. تضمین کنید.



مقالات مرتبط:

پوتین سربازی طبی بخریم یا نه؟

خرید پوتین سربازی راما

تفاوت مدلهای پوتین سربازی راما پاما بهمن



 

چت آنلاین