۵ ویژگی لباس کار مردانه

۵ ویژگی لباس کار مردانه

۵ ویژگی لباس کار مردانه

۵ ویژگی لباس کار مردانه

پیش از خرید لباس ایمنی و مخصوص کار، بهتر است ۵ ویژگی لباس کار مردانه را بدانید، تا با توجه به شرایطی‌‌که در آن فعالیت می‌کنید، بتوانید محصول مناسب خود را انتخاب کنید. اولین نکته درانتخاب لباس کار، آگاهی از میزان حفاظت فرد، در برابر آسیب‌های ناشی از فعالیت کاری اوست، که بر اساس آن مشخص می‌شود، چه لباسی و با چه طرحی مناسب شرایط و موقعیت شغلی شماست و می‌تواند از بدن شما در مقابل خطرات احتمالی محافظت کند. مهم‌ترین ویژگی لباس کار، حفظ ایمنی افراد با توجه به انواع خطراتی است، که در حین کارکردن آن‌ها را تهدید می‌کند. این لباس مانند یک پوشش سراسری، بیشتر قسمت‌های بدن (دست، تنه، پا) را در مقابل انواع آلاینده‌ها، مواد مضر و سوختگی ناشی از پرتاب مواد بسیار داغ و مذاب و..محافظت می‌کند. لباس کار در انواع رنگ‌ها، طرح‌ها و مدل‌های متنوعی تولید و ارائه می‌شود. بسیاری از شرکت‎‌های بزرگ و سازمان یافته، مطابق با اهدافی که دارند، اقدام به تهیه لباس‌ کار مخصوص برای تمام پرسنل خود می‌کنند. اهداف این مراکز برای همسان و متحدالشکل کردن تمامی اعضای فعال شرکت خود مواردی مانند؛ حفظ سلامت و ایمنی کارکنان، نظم و ترتیب بخشیدن به کارمندان، رعایت مسائل بهداشتی، بالا بردن پرستیژ کاری، اهداف تبلیغاتی به منظور معرفی شرکت یا سازمان، اهداف شخصی کارفرما و..می‌باشد.

مدل لباس کار مردانه

۵ ویژگی لباس کار مردانه
۵ ویژگی لباس کار مردانه

لباس کار مردانه به عنوان یک پوشش محافظت کننده، دارای طراحی‌های متنوعی است. به‌طور کلی بر اساس تیپ ظاهری که این لباس‌ها دارند، به دو صورت دوتیکه و یکسره تولید می‌شود. لباس کار دوتیکه، که دارای یک کاپش برای پوشش بالا تنه و یک شلوار به منظور پوشش پایین تنه می‌باشد. این دو تکه لباس، به‌طور جدا از هم بوده و فرد می‌تواند بنابر موقعیتی که در آن قرار دارد، از هر کدام بدون دیگری استفاده کند. در لباس کار یکسره یا سرهمی، دو بخش پوشاننده بالاتنه و پایین‌‌تنه به هم پیوسته و متصل هستند و نمی‌توان این دو قسمت لباس را از هم جدا کرد. لباس‌های کار، در کارهای مختلفی، بنابر شرایط و سلیقه افراد قابل استفاده هستند. مدل‌های لباس کار کیفیت متفاوتی دارند و از پارچه‌های مختلفی تولید می‌شوند. شما می‌تواند انواع مدل‌ها و طرح‌های بسیار متنوع و با کیفیت لباس کار مردانه را از فروشگاه معتبر ما تهیه کنید.

بررسی خصوصیات و ویژگی‌های که لباس کار مردانه باید داشته باشد

 

۵ ویژگی لباس کار مردانه
۵ ویژگی لباس کار مردانه
  • اگر در محیطی کار می‌کنید، که همواره با مواد قابل انفجار، اشتعال، مسموم کننده و گرد و غبار سر و کار دارید، لباس کار نباید به‌صورت جیب‌دار و لبه‌دار و یا دمپا شلوار تا زده شده باشد. زیرا امکان دارد مقداری آلودگی در لبه و چین‌های لباس باقی‌‌بماند.
  • استفاده بر چسب‌های روی لباس و نیز سایر مواد و تکه‌های قابل اشتعال همراه با لباس، در محیط‌هایی که خطر حریق و انفجار وجود دارد، کاملا ممنوع است.
  • لباس کار باید کاملا متناسب با بدن، اندازه و سایز افراد باشد. اگر در نزدیک ماشین‌آلات مشغول به‌کار هستید و یا با ماشین کار می‌کنید، باید لباس کاملا پوشیده بوده و دارای پارگی نباشد. در چنین شرایطی لباس باز یا به اصطلاح تیشرت کارگری اصلا توصیه نمی‌شود.
  • کارکنانی که با مواد رادیو اکتیو، اسیدی یا مواد مضر و خورنده سر و کار دارند، لباس کارگری باید یکپارچه و بدون منفذ و متناسب با نوع موادی باشد، که با آن در محیط کار در ارتباط هستند. در مواردی هم باید علاوه بر لباس از کلاه، دستکش و کفش، که غیرقابل نفوذ برای مواد مضر باشد استفاده کنند.
  • چنانچه به‌دلیل شرایط کاری، کارکنان مجبور باشند به‌صورت مستمر آستین خود را بالا بزنند، باید از لباس کار آستین کوتاه یا همان تیشرت کارگری استفاده کنند. اگر بنابر شرایط کاری افراد، لباس فرم آن‌ها باید به‌صورت بارانی (پالتویی) و دارای کلاه باشد، جنس کلاه باید از پارچه‌ای ضدآب همراه با آستری نخی، که قابل استفاده برای مناطق معتدل است انتخاب شود. برای مناطق سردسیر نیز کلاه لباس کار را از جنس پشمی تولید می‌کنند.

اگر شغل شما جزء مشاغل سخت محسوب می‌شود و می‌خواهید به بهترین شیوه ممکن، از سلامتی خود در حین کار محافظت کنید، توصیه ما این است که از فروشگاه ایمن گستر دانیال دیدن کنید. این فروشگاه سال‌هاست که در زمینه عرضه انواع لباس‌های کار، با بهترین کیفیت و قیمتی مناسب و بسیار منصفانه فعالیت می‌کند. در صورتی‌که نتوانید حضوری کالای مورد نیاز خود را تهیه کنید، می‌توانید به آسانی و به‌صورت تلفنی با مشورت کارشناسان آگاه ما، خرید خود را انجام دهید. شما حتی می‌توانید با پیچ اینستاگرام ما نیز به‌صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید و مناسب‌ترین انتخاب را با توجه به سلیقه و نوع فعالیت خود داشته باشید.

جنس پارچه مورد استفاده در لباس کار مردانه

 

5 ویژگی لباس کار مردانه
۵ ویژگی لباس کار مردانه

انتخاب جنس لباس کار، به عنوان یک پوشش محافظتی سراسری برای تنه و بدن در برابر شرایط محیطی، به عوامل مختلفی بستگی دارد. به‌طور کلی جنس پارچه لباس کار، بنابر وضع محیط کاری هر کدام از شغل‌های مهندسی یا کارگری، می‌تواند تولید شده از الیاف مصنوعی، طبیعی و یا ترکیبی از هر دو باشد. اگر ترکیب پنبه داخل الیاف زیاد باشد، جنس پارچه به الیاف طبیعی نزدیک‌تر بوده و تبادل حرارتی و گردش هوا در آن بیشتر خواهد بود. در ادامه به معرفی سه نوع از پرکاربردترین پارچه‌های لباس کار مردانه می‌پردازیم.

پارچه کجراه

این نوع از پارچه لباس کار، تولید شده از الیاف طبیعی یا مصنوعی یا در مواردی ترکیبی از هر دو جنس می‌باشد. مثلا ۷۰ درصد پارچه کجراه پنبه و ۳۰ درصد آن پلی استر است و یا بلعکس. استفاده از جنس پنبه، برای لباس افرادی‌که با جرقه و آتش سرو کار دارند بسیار مفید خواهد بود، زیرا در صورت پرتاب جرقه به لباس جنس پنبه‌ای به آسانی سوراخ نمی‌شود.

پارچه ترگال کجراه

این پارچه با داشتن الیاف طبیعی، یک لباس کار گرم برای شخص استفاده کننده محسوب می‌شود. این جنس پارچه مقاومت کششی خوب و ضخامت بیشتری، نسبت به پارچه ترگال ساده دارد. معمولا این نوع جنس پارچه، به‌دلیل ویژگی‌های مفید و منحصر بفردی که دارد، به عنوان پارچه لباس کار معروف است.

پارچه ترگال ساده

این پارچه مناسب‌ترین و بهترین جنس برای تولید یونیفرم‌های اداری، مدرسه، رستوران‌ها و لباس کار برای مردان در فروشگاه و شرکت‌ها است. این لباس‌های کار در انواع رنگ‌های بسیار متنوع تیره و روشن تولید می‌شود.

پارچه‌های از جنس PVC

لباس کاری که از جنس  PVC است، به‎‌طور اختصاصی در مشاغلی ویژه و یا در فصل‌های سرد از آن‌ها به عنوان عایق رطوبت و سرما مثلا در سرد خانه‌ها و..استفاده می‌شود. همچنین لباس کارهای که مخصوص کار در کنار کوره‌های داغ و ضدحریق هستند، از این جنس پارچه تولید می‌شوند. البته لباس‌هایی نیز برای کار در مجاورت کوره و فرایند‌های حرارتی بالا با الیاف مخصوص، که دارای پوششی آلومینیومی هستند نیز تولید می‌شوند، این نوع از لباس کار اشعه مادون قرمز را تامیزان ۹۰% برگشت می‌دهد.

استفاده از لباس کار و حداقل تجهیزات ایمنی (کلاه دستکش کفش و..)، برای محافظت از سلامتی در محل کار امری ضروری است. توجه به جنس لباس کار و کیفیت آن، با حداقل میزان پلی‌استر (الیاف مصنوعی) مورد استفاده در جنس پارچه مهم است. سایز لباس کار باید کاملا استاندارد باشد، تا موجب ایجاد شکافی در ناحیه درزهای لباس نشود. باید به نوع دوخت لباس کار و ریز بودن دوخت آن توجه داشت. ریز بودن دوخت، سبب زیبایی و استحکام بیشتر لباس می‌شود. در حال حاضر بیشتر لباس کارها دو دوخت و در مواردی به‌‎صورت سه دوخت تهیه می‌شوند، که سبب مقاومت بیشتر آن است.

فروشگاه ایمن گستر دانیال به عنوان یکی از معتبرترین مراکز فروش لباس کار ، همواره به مشتریان خود این اطمینان را می‌دهد، که بهترین جنس و با کیفیتی عالی را به آن‌ها عرضه می‌نماید و همچنین این امکان را برای شما فراهم می‌کند، تا با خیالی آسوده انواع لباس‌های کار را با توجه به شرایط و موقعیت‌های مختلف کاری با طرح، رنگ و جنس‌های مختلف تهیه نمایید.

چت آنلاین