لباس کار مناسب آب و هوای سرد زمستانی و بارانی کدامند؟

لباس کار مناسب آب و هوای سرد زمستانی و بارانی کدامند؟

لباس کار مناسب آب و هوای سرد زمستانی و بارانی کدامند؟

لباس کار مناسب آب و هوای سرد زمستانی

در زمستان، پوشیدن لباس مناسب با آب و هوا بسیار مهم است. لباس کار گرم همیشه خاطره خوش یک زمستان سرد را به همراه دارد. با سرد شدن هوا، شاید اولین کاری که می‌کنیم پیدا کردن دم دست ترین ژاکت باشد. اما با انتخاب لباس کار مناسب این فصل، تغییرات تدریجی یا ناگهانی هوا هم برایمان دلپذیر خواهد بود. مناسب مکان و فعالیت کاریتان لباس گرم بپوشید.

با شروع فصل سرما (پاییز_زمستان) می‌بايست تغييری در پوشش لباس كار خود بدهيم. بر خلاف فصل گرما كه به دنبال پوشيدن حداقل لباس كار هستيم، این قضیه در زمستان كاملا بلعکس است. عدم پوشيدن يك لباس كار مناسب با شرايط آب و هوايی محل كار، در درجه اول بر روي سلامتي فرد و بصورت مستقيم تاثير منفي بر رادمان كار خواد داشت. تعريف لباس كار مناسب با شرايط شغلی، مي تواند قابل تغيیر باشد. با توجه به ماهيت سرما كه مي تواند همراه با برف، باران و باد باشد، يك لباس كار مي بايست داراي چند ويژگی باشد تا کاربر در هر شرایطی به بهترین نحو کار خود را انجام دهد.

آيا پوشيدن چندين لباس روي هم، كار درستی است؟!

در فصل سرما، تا حد امکان از پوشیدن لباس‌هایی با الیاف مصنوعی، پرهیز کنید. الیاف ترکیبی نیز می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند.

به‌ جای پوشیدن گرم‌ترین و ضخیم‌ترین پلیور یا پالتو از چند لایه لباس نازکتر استفاده کنید. با این کار با گرم شدن دمای اطرافتان، می‌توانید به راحتی با کم کردن لباس خود، به دمای دلخواه در محیط کاریتان برسید.

لايه رويی لباس كار مي بايست ضد باد و باران باشد. در شرايطي كه فقط با باد نه خيلي سرد و باران روبرو هستيم، بادگير و شلوار ضد آب (پشت لاستيك) بهترين انتخاب مناسبی مي باشد. مهم ترین لباس گرم زمستانی، آخرین لایه پوشش شماست. اورکت (Over-Coats) یا روپوش (Over-Shirts)‌های مردانه، از کاربردی‌ترین پوشاک فصل‌های سردند. اورکت‌های پشمی و گرم، ظاهر شما را تکمیل می‌کنند. همان طور که می‌دانید جنس لباس کار بادگیر و شلوار به این گونه می‌باشد که لایه رویی لباس از ورود باد جلوگیری می‌کند و لایه زیرین (پشت لاستیک) از ورود آب و رطوبت به داخل لباس جلوگیری می‌کند.

یکی از مهم ترین عوامل برای جلوگیری از ورود سرما و آب به داخل لباس این است. که از کمترین دوخت ممکن برای متصل کردن اجزای لباس کار به هم استفاده شود. در نوع تولیدات خارجی لباس کار بادگیر و شلوار زمستانی از تکنولوژی پرس بجای دوخت درزها استفاده می‌کنند تا میزان ورود رطوبت و آب را به حداقل و یا حتی به صفر برسانند.

لباس کار مناسب برای محیط‌هایی با شرایط جوی نامناسب

شایان به ذکر است که اگر در محیط‌هایی مشغول بکار باشیم که علاوه بر شرایط جوی بالا (باد و باران)، سرما

کاپشن و شلوار خزدار ضدآب

ی زیادی هم وجود داشته باشد  همین امر فرد را مجاب به تعویض لباس خود با یک لباس کار مناسب دیگر می‌کند. شاید اولین مسئله ای که بنظر ما بیاید این باشد که با پوشیدن چندین لباس نامناسب، از سرما در امان باشیم ولی در این محیط‌ها لایه لایه لباس پوشیدن مناسب نیست. شاید این امر در تولید گرما موثر باشد اما انرژی به مراتب بالاتری از فرد در حین کار می‌گیرد چرا که پوشیدن چندین لباس روی هم، علاوه بر ایجاد بالای ضخامت، حرکت بدن فرد را محدود و موجب می‌شود. که برای حرکت اعضای بدن از کالری بیشتری استفاده کند و منجر به خستگی زود هنگام کاربر در حین کار و حتی قبل از به پایان رسیدن ساعات کاری می‌شود.

تاثیر استفاده از آستر در لباس کار

استفاده از آستر در لباس کار مانند کاپشن زمستانی کمک شایانی به جلوگیری از ورود هوای سرد به داخل و خروج گرمای بدن به خارج می‌شود. آستر کاپشن زمستانی به طو معمول در 3 نوع تولید می‌شود. کاپشن زمستانی با آستر نمد، آستر خز و آستر پشم شیشه تولید می‌شود. اما این همه ی لباس کار و کاپشنی که می‌توانیم در زمستان خیلی سرد استفاده کنیم نیست.

استفاده از یک لباس گرم ( گرمکن و شلوار ) در زیر لباس خود، می‌توان مقدار گرما را به راحتی دو چندان و کار را برای فرد خوشایند نمود. هر چقدر مقدار درصد پنبه استفاده شده در لباس گرم بیشتر باشد و ضخامت کمتری برخوردار باشد، علاوه بر حفظ دمای بدن، حرکت فیزیکی فرد را تحت شعاع قرار نمی‌دهد.

در نتیجه می‌توان به این نکته اشاره نمود که استفاده از یک لباس کار مناسب که مخصوص همان فصل باشد. چه نتیجه مثبتی بر حفظ سلامتی و ایمنی فرد و افزایش راندمان در بر داشته باشد.

کلاه، شال گردن و دستکش بپوشید

دستکش ایمنی کف مواد آنگونگ 2 جفتی

در کنار لباس گرم به لوازم جانبی هم اهمیت بدهید. سر و دست و گردن، به‌ ظاهر قسمت‌های زیادی از پوشش کلی بدن نیستند اما مقدار گرمای زیادی از بدن، با نپوشاندن آن‌ها از دست می‌رود. قسمت عمده گرمای بدن، از سر خارج می‌شود. سر و گوش‌های خود را گرم نگه‌ دارید. همچنین کاپشن زمستانی می‌بایست دارای کلاه گرم و ضد آب باشد، چرا که همان طور که گفته شد قسمت سر به سرما بسیار حساس تر می‌باشد.

انگشتان خود را از سرما محافظت کنید و دستکش‌های گرم و راحت از جنس‌های مختلف متناسب با موقعیت و محیط‌های کاری خود انتخاب کرده و استفاده کنید. از مدل‌های آستردار استفاده کنید، تا گرمای دستتان را حفظ کند. درنهایت شال‌گردن‌ها هستند که گرمای مطلوبی را ایجاد می‌کنند. دقت داشته باشید که به صورتی شال گردن خود را ببندید که در زمان کار در محیط‌های مختلف برایتان خطرساز نباشد.

چت آنلاین