تفاوت کیسه خواب پر با الیاف

تفاوت کیسه خواب پر با الیاف

تفاوت کیسه خواب پر با الیاف

تفاوت کیسه خواب پر با الیاف

برای یک طبیعت گرد یا کوهنورد حرفه‌ای، کیسه خواب یک ابزار کوهنوردی بسیار مهم محسوب می‌شود. این افراد با دانستن تفاوت کیسه خواب پر با الیاف، برای داشتن انتخابی درست و سازگار با شرایط طبیعت گردی آنها مهم است. بنابر این به همراه داشتن کیسه خوابی استاندارد و سازگار با شرایط آب و هوایی جنگل، کوهستان یا بیابان یک نیاز اصلی محسوب می‌شود.

مواردی که در زمان تهیه کیسه خواب باید به آنها بسیار توجه نمود:

  • وزن و حجم بسته بندی
  • نوع طراحی
  • ضد آب بودن، تنفس پذیری و جنس پارچه
  • داشتن قدرت حفظ گرما و مقاومت در برابر سرما

اینها موارد مهمی هستند که سعی می‌کنیم، در ادامه مطلب مخصوصاً در هنگام مقایسه کیسه خواب پر با الیاف، به آنها توجه داشته باشیم. اما کیسه خواب‌، این ابزار مهم کوهنوردی به‌طور معمول، در دو مدل مستطیل و مومیایی طراحی می‌شوند، که که هر کدام از این مدل‌ها دارای ویژگی‌های خاص خودش است، که آنها را بیان می‌کینم:

کیسه خواب مومیایی

این مدل از کیسه خواب، شبیه آناتومی بدن انسان در حالت خوابیده طراحی شده است. به این شکل که در قسمت سرشانه عریض و در قسمت پاها باریک است.

مزایای کیسه خواب مومیایی

این مدل کیسه خواب، به دلیل داشتن فضای کوچک و جمع و جور در مدت زمان بیشتری گرم می‌ماند. حجم کمی داشته و بسته بندی آن کوچک است. کیسه خواب مومیایی، دارای قسمتی به نام سرپوش است، که در صورت احساس سرما در قسمت سر می‌توان، با کمک سر پوش آن را گرم نگه داشت.

ایراد کیسه خواب مومیایی

فضای راحتی برای غلت خوردن و راحت خوابیدن در آن وجود ندارد.

کیسه خواب مستطیلی

این مدل از کیسه خواب، به دلیل داشتن فضای آزاد بیشتر، در انواع تک نفره و دونفره موجود است.

مزایای کیسه خواب مستطیلی

  • فضای راحتی برای غلت زدن و آزاد خوابیدن در آن وجود دارد.
  • دارای مدل‌های متنوعی است
  • در مواردی با باز کردن کامل زیپ آن، به عنوان پتو هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایراد کیسه خواب مستطیلی

به دلیل داشتن فضای باز بیشتر، گرمای داخل آن زودتر از بین می‌رود

در مقایسه با کیسه خواب مدل مومیایی توان گرمایشی آنها مشابه است، ولی وزن کیسه خواب مستطیلی بیشتر است.

تفاوت میان کیسه خواب پر و کیسه خواب الیاف

 

تفاوت کیسه خواب پر با الیاف
تفاوت کیسه خواب پر با الیاف

 کیسه خواب پر

کیسه خواب‌های مناسب کمپ و کوهنوردی، از دو جنس پر و الیاف تولید می‌شوند. کیسه خواب پر معمولاً در میان کوهنوردان محبوب‌تر است، مخصوصاً برای کسانی که به مناطق مرطوب و بارانی سفر می‌کنند، این جنس کیسه خواب یک ابزار کوهنوردی اساسی است. این جنس از کیسه خواب، به دلیل پرهایی که در درون آن قرار دارند، به خوبی رطوبت را جذب می‌کنند و خود عایقی خوب در هنگام خواب است. اما با جذب رطوبت زیاد به مرور زمان، پرها حالت گلوله گلوله پیدا کرده و به هم می‌چسبند.

در صورت رطوبت گرفتن زیاد، زمان طولانی لازم است تا خشک شود، بنابر این در نگه‌داری این نوع از کیسه خواب باید دقت شود، چرا که قیمت آن در مقایسه با کیسه خواب الیاف بیشتر است. اما کیسه خواب پر به دلیل سبک بودن و قابلیت فشرده سازی خوبی که دارد، حجم بسیار کمی را اشغال می‌کند و حمل و نقل آن راحت است. این کیسه خواب، مناسب آب و هوای بسیار مرطوب و دارای بارندگی زیاد نیست، در صورت مراقبت از آن عمر طولانی خواهد داشت.

کیسه خواب الیاف

کیسه خواب جنس الیافت، در مقایسه با جنس پر دارای قدرت عایق بیشتری هستند و رطوبت را به سختی جذب می‌کنند. در صورت خیس شدن و جذب رطوبت، این کیسه خواب سریع خشک شده و می‌توان آن را در سفر دیگری استفاده کرد. این کیسه خواب قیمت مناسبی داشته و نگه‌داری آن راحت است. الیاف داخل این کیسه خواب‌ها، از انواع مختلفی از الیاف مصنوعی است، که تا میزان قابل توجهی دارای قدرت عایق هستند.

این کیسه خواب بهترین ابزار کوهنوردی برای کسانی است، که می‌خواهند در ارتفاعات مرطوب، قصد شب مانی داشته باشند. کیسه خواب الیاف در مقایسه با کیسه خواب پر، سنگین وزن‌تر بوده و طول عمر کوتاه‌تری دارند، ولی قیمت آنها کمتر است. در صورتی که از این وسیله استراحت زیاد استفاده می‌کنید و همیشه آن را شسته شده و تمیز نگه می‌دارید این جنس برای شما بسیار مناسب است، کیسه خواب الیاف برای هر نوع سفر تابستانی و زمستانی مناسب است.

مرکز فروش انواع کیسه خواب

 

تفاوت کیسه خواب پر با الیاف
تفاوت کیسه خواب پر با الیاف

فروشگاه ایمن گستر دانیال؛ به عنوان یکی از مراکز معتبر در عرصه تولید و عرضه، انواع تجهیزات ایمنی و ابزارهای کوهنوردی است، که محصولاتی بسیار متنوع را به عنوان ابزار کوهنوردی، در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. همه این تجهیزات برای ایمنی، در کمپ و کوهنوردی لازم و ضروری است، تا افراد بتوانند از طبیعت گردی خود لذت ببرند. از جمله تجهیزات کوهنوردی ایمن گستر دانیال شامل:

  • کیسه خواب دیوتر
  • کیسه خواب نورث فیس
  • کیسه خواب فطانت
  • انواع کیسه خواب کمپ
  • کیسه خواب THE – ALP

همچنین ابزارهای کوهنوردی که، مناسب برای کمپ نیز هستند، در این فروشگاه کامل موجود است، که به‌‎طور خلاصه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پتوی رنگ خاکی
  • پتوی پشمی یک نفره
  • پتو رنگ مشکی
  • پتورنگ قرمز
  • پتورنگ سبز
  • پتوشتری
  • پتوکارگری
  • رنگ زغالی
  • پتومینگ پشمی و…

شما می‌توانید انواع دیگر ابزارکوهنوردی، مانند چراغ قوه، کلاه ایمنی، پوتین طبی کوهنوردی، کوله کوهنوردی و.. را از مجموعه معتبر ایمن گستر دانیال تهیه کنید. در صورت عدم مراجعه حضوری، به فروشگاه‌های ما به هر دلیل، شما می‌توانید با استفاده از وب سایت و پیج اینستاگرامی ما، از تمامی محصولات و تجهیزات ایمنی، همراه با قیمت آنها دیدن فرمایید و سفارش خرید خود را انجام دهید. کارشناسان ما در فروشگاه آماده هستند، به تمامی سؤالات شما در این زمینه پاسخ داده، تا بتوانید با خیالی آسوده خرید خود را انجام دهید.

 

تفاوت کیسه خواب پر با الیاف
تفاوت کیسه خواب پر با الیاف

راه‌های محافظت از کیسه خواب برای افزایش طول عمر آن

همیشه به یاد داشته باشید، در صورتی که در سفر نیستید، کیسه خواب را از درون کاور آن بیرون بیاورید، و آن را در جای که جریان هوا باشد آویزان کنید. سعی کنید از زیر انداز در داخل کیسه خواب استفاده کنید، تا همیشه داخل آن تمیز بماند و طول عمرش افزایش پیدا کند.

سعی کنید به محض خیس شدن کیسه خواب، آن را سریع خشک کرده و در داخل کاور تنفس دار قرار دهید. با کثیف شدن کیسه خواب سریع لکه را با دستمال تمیزی رفع کنید، زیرا شستن آن به خاصیت عایق بودنش صدمه می‌رساند و همچنین شستشوی کیسه خواب روش‌های مخصوص به خود را دارند.

نکات کلی که درباره کیسه خواب باید بدانید:

  • استفاده از تشک بادی، در زیر کیسه خواب موجب نگه داشتن گرمای موجود در آن می‌شود، و از هدر رفتن گرما در زمان استراحت جلوگیری می‌کند.
  • سعی کنید به اندازه کافی لباس بپوشید، تا گرما داخل کیسه خواب حفظ شود. قبل از استراحت به اندازه کافی غذا بخورید، طوری که گرسنه نباشید. اینکار به گرم نگه داشتن بدن شما در هنگام استراحت در کیسه خواب کمک می‌کند. زیرا با کاهش متابولیسم گرمای بدن هم کاهش پیدا می‌کند
  • توجه داشته باشید که لباس‌هایتان خشک بوده و خیس آب یا عرق نباشد، بعد وارد کیسه خواب شوید.

کیسه خواب یک ابزار مهم کوهنوردی است، که در مواردی سلامتی کوهنوردان را هم می‌تواند تضمین کند.  شما باید با در نظر داشتن شرایطی که در آن به فعالیت می‌پردازید، ابزارهای مناسب خود را انتخاب کنید. تنوع محصولات و تجهیزات کمپ و کوهنوردی ایمن گستر، به شما عزیزان کمک خواهد کرد، که بهترین وسیله را برای خود انتخاب کنید.



بیشتر بخوانید:

فروشگاه تجهیزات ایمنی در تهران

قبل از خرید بادگیر ضد آب بخوانید

۵ ویژگی لباس کار مردانه

تیشرت کار ارزان برای سازمانها

۴ ایده جذاب برای لباس کار

چطور دوام لباس کار را بالا ببریم؟



 

چت آنلاین