عوارض پوتین سربازی نامناسب

عوارض پوتین سربازی نامناسب

عوارض پوتین سربازی نامناسب

عوارض پوتین سربازی نامناسب

پاها یکی از مهم‌ترین اعضای بدن انسان هستند، که به آنها قلب دوم هم می‌گویند. عوامل زیادی می‌تواند، این عضو حیاتی را معیوب کنند. مثلاٌ عوارض پوتین سربازی نامناسب، برای سربازان تا اندازه‌ای است، که در بیشتر مواقع این عوارض و آسیب‌های آن، تا آخر عمر همراه فرد خواهد بود.

در این بحث می‌خواهیم، شما را با ویژگی‌های یک کفش نظامی طبی و غیر طبی آشنا کنیم و عوارضی که بر اثر استفاده از پوتین غیر استاندارد، برای افراد به‌وجود می‌آید را بگوئیم. با دانستن اطلاعاتی در این زمینه می‌توانید، انتخابی خوب و آگاهانه داشته باشید.

پوتین سربازی نامناسب

در هنگام اعزام سربازان به خدمت، پوتین‎‌هایی به آنها داده می‌شود، که پوتین استحقاقی نام دارند. این پوتین‌ها ارازان قیمت بوده و معمولاً از جنس خشکی به نام پلیمر تولید می‌شوند. از ویژگی‌های بارز این نوع از کفش نظامی، خشک بودن و سنگین بودن آنها است. سربازان هنگام پوشیدن این کفش‌ها، پس از مدت زمان کوتاهی، احساس خستگی و کلافگی می‌کنند؛ زیرا زیره آن بسیار خشک و ناراحت کننده است. آنها واکس زیادی را به کفش می‌زنند، به این خاطر که کمی نرم شود، ولی اغلب اوقات به دلیل واکس زدن زیاد، پوتین ترک برمی‌دارند و می‌شکنند. این پوتین اصلاً مناسب فعالیت‌های سخت نظامی نیست و برای کسانی قابل تحمل است، که تحرک زیادی نداشته باشند.

عوارضی که به دلیل پوشیدن پوتین سربازی نامناسب ایجاد می‌شود

 

عوارض پوتین سربازی نامناسب
عوارض پوتین سربازی نامناسب

گفتیم که این پوتین‌های استحقاقی، زیره خشک و نامناسبی دارند، همین زیره به دلیل ضرباتی که در حین آموزش‌های نظامی و کوبین پا به زمین، نمی‌تواند در برابر ضربات مقاومت کند و آسیب شدیدی به کف پای سرباز وارد می‌شود. خشکی جنس پلیمر سبب می‌شود، در استفاده‌های بلند مدت ساق و ستون فقرات را درگیر درد و ناراحتی کند، چیزی که شاید تا آخر عمر گریبان‌گیر فرد شود. به دلیل عدم جریان هوا در پوتین سربازی نامناسب، پاهای فرد سریع عرق می‌کند و همین عرق کردن‌ها، جذب دیواره کفش شده و به مرور زمان باعث انواع بیماری‌های پوستی و قارچی برای ناخن، پوست، پا و انگشتان فرد شود، که بسیار ناراحت کنند بوده و طول درمان نسبتاً طولانی را دارد.

این پوتین سربازی نمی‌تواند، در برابر گرما و سرمای محیط، محافظت مطلوبی را از پاها داشته باشد. کفه نامناسب این پوتین نظامی، مقاومت کافی را در برابر اجسام نوک تیز و برنده، مانند سنگ ها و..ندارد، اجسام تیز و خطرناکی که وجود آنها در حین فعالیت‌های نظامی اجتناب ناپذیراست. بنابراین عدم توجه به این موارد، برای سربازان ممکن است، مشکلات بسیار خطرناک و حتی جبران ناپذیری را به‌وجود بیاورد.

ویژگی‌هایی که یک پوتین سربازی خوب و مناسب باید داشته باشد

یک پوتین نظامی مناسب، باید بتواند از پای فرد در هر شرایطی محافظت کند. ساختار پوتین‌های استاندارد طبی طوری است، که دارای دوام و مقاومت بالایی هستند. این پوتین‌ها به دلیل زیره لاستیکی مرغوب و محکمی که دارند، می‌توانند در برابر اجسام نوک تیز و برنده و.. از پا محافظت کنند و نیز شدت ضرباتی که به کف پا وارد می‌شود را به حداقل ممکن برسانند. یکی از کاربردهایی که یک پوتین سربازی مرغوب دارد، محافظت از پاها در برابر سرما و گرمای محیط است.

چون پوتین‌های استاندارد را از چرم طبیعی یا مشابه چرم تولید می‌کنند، هم مقاومت زیادی دارد و هم در برابر افزایش یا کاهش دما، به خوبی از پا مراقبت می‌کند. جنس چرم پوتین باعث می‌شود، در هنگام بارندگی و برف مانع از نفوذ رطوبت به داخل پوتین شده، که این برای سلامتی پای فرد بسیار ارزشمند است. در داخل این پوتین‌های استاندارد، رویه‌هایی با جنس مخصوصی دوخته می‌شود، که تا حدودی موجب جریان هوا در داخل کفش شده و مانع از تعریق پا و بو گرفتن آن می‌شود.

انواع پوتین‌های سربازی

 

عوارض پوتین سربازی نامناسب
عوارض پوتین سربازی نامناسب

کفش نظامی را در انواع مختلفی تولید می‌کنند، که هر کدام بنابر نوع فعالیت نظامی و با توجه به شرایط آب و هوایی که فرد نظامی در آن فعالیت انجام می‌دهد باید انتخاب کند. اما رایج‌ترین نوع پوتین سربازی در ایران، همان پوتین مشکی رنگ و ساق بلندی است، که همه ما به پای افراد نظامی دیده‌ایم. اما انواع دیگری نیز از این پوتین هم استفاده می‌شود، که علاوه بر فعالیت‌های نظامی افراد می‌توانند، در مواردی همچون طبیعت گردی و کوهنوردی هم آنها را بپوشند،  که به دو مورد از آنها اشاره می‌کنیم:

پوتین خاکی

جنس این پوتین از چرم جیر است، و رنگ آن خاکی می‌باشد. این پوتین مناسب برای استفاده در محیط‌های گرم و خشک و مناطق کویری است. اگر  این نوع کفش برای فعالیت نظامی استفاده شود، در قسمت‌هایی از آن پارچه قرار می‌دهند. در مواردی در سر پنجه کفش از سر پنجه فلزی به‌کار می‌برند، معمولاً بهترین تولید کنندگان در ایران آن را تولید می‌نمایند. این پوتین نظامی که به پوتین کویری معروف است، طوری طراحی شده که با فرورفتن پاها در ماسه نرم و شن، مانع از وارد شدن خاک و خرده سنگ به داخل کفش می‌شود.

پوتین سربازی زیپ دار

بستن بندهای پوتین کاری زمانگیر است، که باید با دقت انجام شود و اگر بندها به شکل مناسب در جای خود قرار نگیرند، پاها در پوتین نظامی راحت نیستند. این نوع از پوتین دارای تمامی مزیت‌های یک پوتین مرغوب و استاندارد است، با این تفاوت که به جای بند، از زیپ در آن استفاده شده است. زیپ در کنار کفش قرارداده شده و با بالا و پایین کشیدن آن کفش بازو بسته می‌شود.

فروشگاه دانیال گستر یک مرکز خرید معتبر و ارزان

 

عوارض پوتین سربازی نامناسب
عوارض پوتین سربازی نامناسب

حالا این سؤال برای بسیاری پیش می‌آید، که پوتین سربازی طبی را از کجا تهیه کنیم؟ آیا جایی هست که بتوانیم، به کیفیت پوتین اعتماد داشته باشیم؟

متأسفانه به دلیل ورود انواع اجناس چینی و تقلبی درجه دوم و سوم به بازار، که کاملاً مشابه اجناس اصل هستند و تشخیص آنها در نگاه اول بسیار سخت است. ما فروشگاهی معتبر و خوشنام را با عنوان، ایمن گستر دانیال که سال‌های زیادی است، در دو شعبه واقع در تهران فعالیت می‌کند، را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم. همه تجهیزات ایمنی و پوتین‌های سربازی تولید شده در این مجموعه، از بهترین و با کیفیت‎ترین مواد اولیه است، که همگی با استفاده از تجهیزات پیشرفته و مدرن تولید می‌شوند. ایمن گستر دانیال، انواع متنوعی از پوتین سربازی طبی را در طول این سال‌ها تولید کرده، که در زیر به معرفی این کفش‌های نظامی می‌پردازیم:

  • پوتین سربازی پاما
  • پوتین سربازی بهمن
  • پوتین سربازی الوند پوش
  • پوتین سربازی شهپر
  • پوتین سربازی راما
  • پوتین سربازی الوند پوش کویری
  • پوتین سربازی شهپر کویری PU

ایمن گستر  با تولید انواع پوتین سربازی طبی، برای افراد در استفاده‌های مختلف مانند نظامی و طبیعت گردی، به عنوان یک مرکز خرید پوتین سربازی ارزان و مرغوب شناخته شده است. همه تولیدات این مجموعه، به‌صورت مستقیم و بدون واسطه، در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد و این خود سبب شده که قیمت‌ها در مقایسه با محصولات مشابه در فروشگاه‌های دیگر بسیار مناسب و منصفانه‌تر باشد. ایمن گستر؛ این امکان را برای مشتریانی که نمی‌توانند حضوری از کالاها و تجهیزات ایمنی در فروشگاه دیدن کنند، از طریق وب سایت و پیج اینستا گرامی ما همه مدل پوتین سربازی و سایر کالاها و تجهیزات ایمنی را همراه با قیمت‌‎های آنها مشاهده کرده و سفارش خرید خود را انجام دهند. انجام کارها و فعالیت‌های نظامی در هر شرایطی با سختی‌های خاص خود همراه است. اسن سختی زمانی بیشتر می‌شود، که فرد پوتین نظامی مناسب و استانداردی نپوشیده باشد.

برای حفظ سلامتی خود و موفقیت بیشتر در کارهایتان، همواره به نظامیان عزیز و سربازان توصیه می‌شود، از پوتین سربازی طبی، که مناسب با سایز و اندازه پاهایتان است استفاده کنید. تا بتوانید بدون کوچکترین ضربه و آسیب، به سلامتی پاها و کمرتان فعالیت خود را انجام دهید.



مقالات مرتبط:

معایب پوتین سربازی غیر طبی

پوتین سربازی بند دار و زیپ دار کدام بهتر است؟

۴ نکته در نگهداری تمیزتر پوتین سربازی

تفاوت مدلهای پوتین سربازی راما پاما بهمن

خرید پوتین سربازی راما

پوتین سربازی طبی بخرم یا نه؟



 

چت آنلاین